آشنایی با ادراکی ها (تکنیک های شخصیت خوانی)

آشنایی با ادراکی ها (تکنیک های شخصیت خوانی)
  • آشنایی با ادراکی ها (چهار تیپNT) :

اشخاصی با مشرب ادراکی به صلاحیت و شایستگی بیش از هر موضوع دیگری بهاء می دهند ، به همین جهت می خواهند در هر کاری که می کنند عالی و کم نظیر ظاهر می شوند .

  • توصیه هایی درباره برقراری ارتباط :

در حالی که همه ادراکی ها از ترجیحات شمی و فکری بودن برخوردارند ، بعضی از آنها برون گرا و بعضی دیگر درون گرا هستند . بعضی از آنها داوری کننده و گروهی ملاحظه کننده می باشند .

  • راهنمایی های عمومی برای برقراری ارتباط با ادراکی ها :
  1. کنجکاوی ذهنی آنها را تشویق کنید .
  2. به تصویر و انگاره های بزرگ توجه کنید .
  3. از قیاس و استعاره استفاده کنید .
  4. به مواضع خود اطمینان داشته باشید .
  5. سازگار باشید و از همه مهمتر اینکه ، صلاحیت خود را نشان دهید .
  • چگونه ENTJ ها را شناسایی کنیم :

رفتاری مسئولانه دارند . بسیار دوستانه و اهل گردش و رفت و آمد هستند . از انرژی فراوانی برخوردارند و به سرعت حرف می زنند . متفکران استراتژیک  بزرگی هستند . اغلب سازمان یافته اند . از قاطعیت فراوان بهره مندند . این تیپ شخصیتی خلاق و نوآورر است . زبان پیچیده ایی دارند . در رشته های رهبری و مدیریت سطح  بالا دیده می شوند .

  • چگونه به زبان ENTJ ها صحبت کنیم :

مستقیماً به سراغ موضوع بروید . قاطع باشید و ابراز وجود کنید . از ارائه روشهای بدیع و نو ظهور هراسی به خود راه ندهید . کارتان را انجام دهید و آماده باشید که از موضع خود دفاع کنید . اگر احساسات شما را جریحه دار کردند موضوع را مستقیماً با آنها در میان بگذارید .

  • چالش های ویژه :

درون گراها ممکن است با این تیپ مشکل داشته باشند چرا که این تیپ شخصیتی می خواهد که به سرعت و جسورانه نتیجه گیری کند . حسی ها ممکن است درباره قابل استفاده بودن ایده های جدید ENTJ ها تردید کنند لذا آنها باید افراد این تیپ را تشویق کنند که توجه و اقدامات واقع بینانه ی آنها برای موفقیت برنامه نیاز است . ملاحظ کننده ها ممکن است از تصمیم گیری سریع آنها ناراحت شوند و اما احتمالاً احساسی ها بیشترین مشکل را با ENTJ ها دارند زیرا ممکن است احساستشان تحت تأثیر رفتار آنها جریحه دار شود .

  • چگونه INTJ ها را شناسایی کنیم :

این تیپ در میان تیپ های دیگر مستقل ترین هستند . معمولاً ساکت و محتاط هستند و در روابطشان با دیگران خونسرد هستند . از تحسین و تمجید بیش از اندازه خوششان نمی آید . جملاتشان طولانی و پیچیده است و ممکن است حرفشان مبهم و غیر دقیق باشد زیرا به جزییات موضوع توجه چندانی ندارند . محافظ کارانه لباس می پوشند و به نظر دیگران اهمیت چندانی نمی دهند .

  • چگونه به زبان INTJ ها صحبت کنیم :

پیشنهادات خوبی به صورت کتبی ارائه دهید ، انتظار نداشته باشید برای کار خوبی که انجام دادید بیش از اندازه تشویق شوید و از قطع کردن صحبتها و جملات آنها خودداری کنید .

  • چالش های  ویژه :

برون گراها از این که این تیپ مباحث را زیاد بررسی می کنند ناراحت هستند و از سرعت تصمیم گیری آنها هم رضایت ندارند ؛ اما برون گراها باید در نظر داشته باشند که اگر بدون فکر تصمیم گیری کنند جواب این گروه نه است . احساسی ها از سرد بودن این افراد ناراحت هستند . در مورد این تیپ سکوت همیشه به معنای رضایت است . ملاحظه کننده ها ممکن است ، آنها را بیش از اندازه بی انعطاف ارزیابی کنند . حسی ها نیز احتمالاً بیشترین دشواری را با این تیپ دارند که علت آن ظرفیت آنها در زمینه خلاقیت است .

  • چگونه ENTP ها را شناسایی کنیم :

این تیپ اغلب از جذبه خوبی برخوردارند ، پرشور و پر انرژی هستند و دوستدار مردمند . در برقراری ارتباط از مهارت فراوان برخوردارند . بسیار خوب حرف می زنند . به شدت احساسات و عواطف خود را به نمایش می گذارند و از بدن خود برای برقراری ارتباط با اشخاص استفاده می کنند . اغلب لباسهای خوب می پوشند و از تجملات کافی استفاده می کنند .

  • چگونه به زبان ENTP ها صحبت کنیم :

آنها را با پرداختن به جزئیات کلافه نکنید و به آنها امکان انتخابهای مختلف بدهید ، تا زمانی که آماده نشده اند آنها را برای جواب دادن به سوال و تصمیم گیری زیر فشار قرار ندهید . انعطاف داشته باشید .

  • چالش های ویژه :

درون گراها در برخورد با این تیپ گیج می شوند . برخورد و ارتباط احساسی ها با ENTP ها سطحی است . داوری کننده ها ممکن است از این که آنها تصمیم گیری نمی کنند و پای بند تصمیماتشان باقی نمی مانند ناراحت شوند . حسی ها ممکن است به این نتیجه برسند که این گروه ، افرادی خلاق ، تخیلی و غیر عملی هستند و نمی توانند موضوعات را جدی بگیرند .

  • چگونه INTP ها را شناسایی کنیم :

شناسایی این تیپ دشوار است زیرا این افراد به شدت خصوصی هستند و در مورد انتخاب افراد برای این که مسایلشان را با آنها در میان بگذارند بسیار انتخابی و حساس عمل می کنند . آنها می توانند به طور خصوصی و مستقل مسایل پیچیده را حل و فصل کنند . نظام فکری آنها پیچیده است و در مواقعی نمی توانند نقطه نظرهای خود را به آسانی منتقل کنند . به خواندن کتاب ، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی علاقه مندند .

  • چالش های ویژه :

برون گراها ممکن است از عمقی که آنها در مورد تحلیل هایشان به کار می برند ناراحت شوند . حسی ها ممکن است با پنداره های بلند مدت این تیپ مشکل داشته باشند و به نظرشان برسد که توضیحات آنها ضرورت ندارد . داوری کننده ها ممکن است احساس کنند که تعمق بیش از اندازه این تیپ ضرورت ندارد . احساسی ها بیشترین دشواری را با این تیپ دارند چرا که احساسی ها باید بیاموزند که انتقادها و صحبت های این تیپ شخصیتی را شخصی به دل نگیرند .

توجه :

شخصیت خوانی اشخاص مهارتی بسیار پیچیده است و مانند اغلب مهارت های جدید فراگرفته شده هر چه از آن بیشتر استفاده کنید ، بر آن تسلط بیشتری پیدا می کنید . هدف اصلی ما این است که بتوانید با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنید و عداوت و دشمنی آنها را برای خود نخرید و خوشبختانه با چند اقدام می توانید از این دشواری نجات پیدا کنید و یا آن را به حداقل برسانید .

  1. بی جهت نخواهید به دیگران بگویید که چقدر باهوش هستید . ممکن است با بیان توانمندی خود ، دوستانتان را موقتاً تحت تأثیر قرار دهید اما در بلند مدت به زیان خود کار کرده اید .
  2. خودتان را یک ذهن خوان معرفی نکنید .
  3. هرگز نگویید از نکته ای که دیگران آن را خصوصی می دانند ، مطلع هستید .
  4. از مهارت های جدید خود محتاطانه استفاده کنید .
  5. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که امکان اشتباه کردن شما هم وجود دارد .

اگر از این پیشنهادات تبعیت کنید می توانید به طرز موثری از مهارت شخصیت خوانی اشخاص برای برقراری روابط و ارتباط بهتر استفاده کنید .

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .