حریم شخصی در زندگی زناشویی

حریم شخصی در زندگی زناشویی

همه ما در طول زندگی به لحظاتی نیاز داریم که تنها و در خلوت خودمان باشیم و دوست نداریم هیچ کس حریم خصوصی مان را بر هم بزند

خیلی ها فکر می‌کنند زندگی مشترک یعنی باید همه چیز را با همسرمان به شراکت بگذاریم و درست از لحظه جاری شدن خطبه عقد ، نامزد ما یکی از اعضای خانواده به حساب می‌آید که پرده پوشی مسائل از او معنایی ندارد . اما بد نیست بدانید که این نقطه ، درست نقطه شروع دردسرهایی است که می‌تواند اوقات خوش نامزدی و عروسی را به کام هر دوی شما تلخ کند . نداشتن حریم خصوصی و در نظر نگرفتن این حریم برای نامزدتان ، عواقب سنگینی خواهد  داشت !!!

کسی نمی‌گوید شما باید همه چیز را از نامزدتان پنهان کنید یا درباره هیچ موضوعی از او سوال نپرسید . فقط باید بدانید چه چیزی در زندگی شما به هم مربوط می شود و حد و مرز اشتراکاتتان چقدر است . این که بخواهید همه جا با هم باشید ، از کار هم سر در بیاورید ، یک لحظه همدیگر را تنها نگذارید و … یعنی چیزی به عنوان حریم شخصی در روابط شما وجود ندارد و این خطرناک است .

هر یک از ما به تنهایی برای خود قلمرویی داریم که مخصوص خود ماست ؛ مثل افکاری که در ذهنمان می پرورانیم ، اهداف شخصی مان و حتی مجموعه رفتارهایی که از ما سر می زند و تمام چیزهایی که ما را به خودمان می شناساند . وقتی 2 نفر با هم ازدواج می کنند ، نسبت به همسرشان احساس مالکیت دارند و گاهی به خودشان حق می دهند که در مورد هر چیز مربوط به او تصمیم بگیرند و این به معنی از دست دادن حریم خصوصی است که در نتیجه آن احساس بی هویتی ، پرخاشگری و عصبی بودن به وجود می آید .

این که شما تلفن ها و اس ام اس های نامزدتان را چک می‌کنید ، از او درباره ریزترین مسائل خانوادگی اش سوال می پرسید ، اصرار دارید هر جا می رود همراهش باشید ، فرصت تنهایی و حتی سر زدن به دوستانش را از او می‌گیرید و سعی دارید پرونده تمام دوستانش را زیر و رو کنید چه معنی ای دارد جز بی توجهی به حد و مرزهای خودتان و نامزدتان ؟!؟ نتیجه چنین کاری اگر دعوا و جنگ و جدال نباشد ، در بهترین حالت دلزدگی از هم و احساس اشباع شدن از طرف مقابل است . به بیان ساده تر سردی روابط . شما که چنین چیزی را نمی خواهید ؟!!

زوج هایی که زیادی دم پر هم هستند و حریم خصوصی همدیگر را نقض می کنند ، بعد از مدتی به شخصیت هایی وابسته تبدیل می‌شوند که بدون دیگران نمی توانند هیچ کاری را انجام دهند و از خود هیچ‌ اراده‌ای نخواهند داشت . نامزد شما لحظه هایی را می خواهد که تنها باشد ، با خودش خلوت کند ، به دوستانش سر بزند ، به یاد روزهای تجرد فعالیت های لذتبخشی که دوست دارد انجام دهد و … .

  1. داشتن حریم خصوصی به افراد انگیزه پیشرفت در زندگی و مقابله با مشکلات را می دهد .
  2. فردی که به حریم خصوصی اش احترام گذاشته می شود ، عزت نفس و اعتماد به نفس کافی برای زندگی دارد .
  3. هر شخصی در حریم خصوصی اش به خودش اهمیت می دهد و به خودش فکر می کند .
  4. این فرصتی است برای اینکه با خود روبرو شود و رفتار و اعمال خود را مورد قضاوت قرار دهد و آن را اصلاح کند . چرا که انسان در خلوت خود بدون ریا و تظاهر و بدون اثر گرفتن از هیچ چیز و هیچ کس به تفکر می پردازد و نتایج بهتر و دقیق تری خواهد گرفت .

فراموش نکنید که شما مالک هم نیستید بلکه شریک زندگی یکدیگرید . پس سعی کنید همه چیز را با مشارکت پیش ببرید و در عین حال نظرات فردی خود را داشته باشید . 

خسته کننده ترین آدم ها کسانی هستند که خود را فراموش کرده اند و فقط از دید همسرشان به خود نگاه می کنند .

نمونه اش نامزدهایی که با هم به رستوران می روند و هرکدام انتخاب غذا را به طرف مقابل واگذار می‌کند ؛ “هر چیزی تو سفارش بدهی من هم همان را می‌خورم ” . یادتان باشد در حفظ حریم خصوصی از آن طرف بام نیفتید !!! حریم شما تا حدی باید باشد که مانع رسیدگی به وظایفتان نشود . شما برای این که یک زندگی مشترک خوب را بسازید ، باید همسرتان را راضی نگه دارید . پس حریم خصوصی شما دیگر حریم خصوصی دوران تجردتان نیست که سفت و سخت به آن پایبند بمانید . باید مرزهای این حریم را کوچکتر کنید اما حذف آن هرگز جایز نیست !!!

گردآوری توسط عقدونه .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد و تالار عروسی در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .