وظایف زن نسبت به مرد

وظایف زن نسبت به مرد

یکی از مسائلی که به پیشگری از مشکلات زندگی مشترک کمک می کند شناخت صحیحی از وظایفی است که باید بعنوان یک شوهر و یا یک همسر در زندگی مشترک ایفا کنیم . در این مجال به بررسی وظایف زن نسبت به مرد می پردازیم .

از عوامل موثر در بقا و تداوم خانواده ، شناسایی حقوق شوهر و ادای آن به وجهی نیکو توسط زن است . این حقوق متعددند که به چند مورد اشاره می شود ؛

  • اخلاق خوش ؛ زن وظیفه دارد در ارتباط با شوهر ، برخوردی گرم ، توام با صمیمیت و صداقت داشته باشد ، تندی نکند و با زبان تلخ و انتقادی او را نرنجاند و گفتاری نرم و اخلاقی خوش داشته باشد .
  • فرمانبرداری طبق ضوابط ؛ پیروی زن ، از نظرات همسر در چارچوب ضوابط شرعی مورد تاکید قرار گرفته است . در قانون مدنی آمده است که “زن باید در منزلی که شوهر تعیین می کند سکنی نماید مگر آن که اختیار منزل به زن داده شده باشد” .
  • خانه داری و صرفه جویی در هزینه زندگی ؛ محیط گرم و فضای مناسب خانواده و ارضای نیازهای جسمانی ، روانی و اجتماعی اعضای خانواده ایجاب می کند که زنان و مردان ، با گرمی و عطوفت با هم زندگی کرده و در برقراری چنین محیطی یکدیگر را یاری دهند . مدیریت زن در راستای مدیریت مرد و توجه به اقتصاد خانواده و به سازی بهداشت و تغذیه و تربیت فرزندان نیز از وظایفی است که زن باید مورد توجه قرار دهد . لازم به تذکر است در این زمینه اعمال زور و اجبار از طرف مرد مجوزی ندارد .
  • حق آمیزش ؛ یکی از غرایز مهم و حیاتی آدمی غریزه جنسی است و ازدواج وسیله ای برای ارضای صحیح این غریزه و جلوگیری انسان از انحراف و آلودگی است ، در منطق اسلام ارضای غریزه جنسی برای مرد جز در موارد ممنوعه عذر ، منع نگردیده است و زن موظف شده است در هر شرایط ممانعتی به وجود نیاورد و ادای حق شوهر را به عناوین مختلفی به تاخیر نیاندازد و حتی مسئولیت زمینه سازی برای این عمل را نیز بپذیرد .
  • آراستن خانه ؛ آراستن خانه به نحوی زیبا و جالب و نشاط انگیز به گونه ای که مرد بتواند در محیط خانه به رفع خستگی و جبران ناملایمات و زحمات خارج بپردازد .
  • حفظ آبروی همسر ؛ آرایش برای شوهر و رعایت عفت و پاکدامنی نیز از جمله وظایف زن نسبت به مرد است .

منبع : خانواده متعادل ؛ حقوق ، وظایف و نحوه رفتار همسران با یکدیگر . تالیف احمد صافی . انتشارات انجمن اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .