چرا مردها از پذیرفتن اشتباه خود بیزارند ؟

چرا مردها از پذیرفتن اشتباه خود بیزارند ؟

مردان از قبول بسیاری از رفتارهای اشتباه خود گاهی سر باز می زنند و حتی تعبیر و تفسیر این‌گونه برخوردها و بازتاب‌ آن ها در مقابل همسرانشان ، اندکی برایشان سخت و دشوار جلوه ‌می کند . حال چطور می‌توان مردان را مجاب ساخت به  پذیرفتن آنچه را که نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند که بدانند ، و این مقوله‌ای است که همیشه ذهن همسران این مردها را به خود معطوف داشته است . یقینا پذیرفتن برخی رفتارهای غیر اصولی و غیر علمی مردان ، می‌تواند به آنان در جهت داشتن یک رابطه زناشویی زیباتر کمک نماید . اما یکی از پرسش‌ هایی که می‌تواند در این راستا مطرح شود ، این است که چرا مردها از قبول اشتباهات بیزار و گریزانند ؟
برای این‌که پی ببریم چرا مردان از پذیرفتن اشتباهاتشان بیزار و گریزانند باید به یک واقعیت مهم و اساسی اشاره کنیم و آن این است که وقتی مردی اشتباهی را مرتکب می‌شود ، احساس گناه می‌کند ، زیرا پی می‌برد که نتوانسته آن طور که باید ، کارش را به خوبی و درستی به انجام برساند . اما آنچه که در این بین مهم و حائز اهمیت است این‌ موضوع می باشد که گفتن واژه متاسفم یا ببخشید یا پوزش می‌خواهم ، برای این مردان بسیار سخت و دشوار است !!! به عبارت دیگر ، عنوان کردن متاسفم به معنای پذیرفتن اشتباه و پذیرفتن اشتباه به معنای شکست آنان تلقی می‌شود ! این نگرشی است که مردان برای خود در ذهن خویش خلق کرده اند . برای حل این مشکل زنان باید کاملا دقت کنند که هنگام گفتگو درباره مشکلات و مسائل “احساس اشتباه را در مردان” به وجود نیاورند .
باید به این نکته توجه کنید که مردان از اینکه مورد سرزنش و انتقاد قرار بگیرند ، بیزارند . مرد به زنی نیاز دارد که اشتباهاتش را به روی او نیاورد ! چنین زنی او را یاری و کمک می‌کند و مرد متوجه می‌شود که جایگاه ویژه‌ای در نزد وی دارد . در غیر این صورت درست زمانی که زن می‌خواهد مرد مورد علاقه‌اش در انجام برخی کارها کمکش کند ، تصور مرد بر این است که شاید من توانایی انجام چنین کاری را ندارم .
مرد اشتباهات خود را نخواهد پذیرفت ، چون فکر می‌کند با پذیرفتن و قبول کردن اشتباه خود ، همسرش دیگر او را دوست نخواهد داشت . اما واقعیت امر این است که زن ، مردی را بیشتر دوست دارد که اشتباهاتش را می‌پذیرد و به آنها پی می‌برد .

یکی دیگر از پرسش‌هایی که معمولا برای خانم‌ها مطرح می‌شود ، این است که چرا مردها از نصیحت بیزارند ؟
برای رسیدن به پاسخی معقول و منطقی در این مقوله به ادامه این مبحث توجه کنید . اساسا مرد نیاز دارد احساس کند که از عهده حل گرفتاری‌ها و مشکلاتش برمی‌آید . برای مرد بحث درباره مشکل فردی با دیگران به معنای تحمیل باری بر دوش آنهاست ! او حتی بهترین دوستش را با طرح مشکل خود به دردسر نمی‌اندازد ، مگر اینکه فکر کند او راه حل بهتری دارد .

دو توصیه ی مهم به خانم‌ها :

  • هرگز تا زمانی که شوهرتان تقاضا نکرده ، او را نصیحت نکنید . به او بگویید که به توانایی او در حل مسائل و مشکلاتش اطمینان کامل دارید .
  • وقتی زن تلاش می‌کند تا مرد را وادار به صحبت درباره احساس یا مشکلش کند ، یقینا مقاومت از جانب مرد دو دلیل می‌تواند داشته باشد .
  1. مرد چنین برخوردی را از سوی همسرش انتقاد و سرزنش برای خود تلقی می‌کند .
  2. مرد تصور می‌کند که زنش او را فردی ناتوان شمرده و می‌خواهد راه‌حل بهتری به او ارائه نماید .

در واقع هدف زن ، کمک به مرد برای رسیدن به احساسی بهتر می‌باشد . برای زن نصیحت کردن ، نوعی ایجاد اعتماد و اطمینان در رابطه زناشویی است و به عنوان نشانه‌ای از ضعف و سستی مرد تلقی نمی‌شود . بنابراین با توجه به آنچه گفته شد باید مردان اندکی در رفتارها و کردارهایشان ، تامل و بازبینی نمایند . بدون شک همه زنان دوست دارند که رابطه خوب و خوشایندی با مردان خود خلق کنند و بتوانند از آن لذت ببرند، نه این‌که خواستار پیدایش یک رابطه نامعقول و آزاردهنده باشند

و کلام آخر اینکه ، اگر مردان در تنهایی خویش اندکی به عملکرد رفتاری خود ، نگاهی بیندازند ، پی خواهند برد که آنچه همسرانشان از آنان می‌خواهند و یا به آن ها گوشزد می کنند دلیل بر وجود ایراد و یا اشکالی در آنان نمی باشد . آگاهی داشتن و دانستن یک واقعیت در زندگی زناشویی برای مردان باید آنان را به این مرحله برساند که تداوم و ماندگاری یک رابطه زناشویی پایدار ، در کنار یکدیگر شکل خواهد گرفت و زن و مرد به عنوان یک زوج در سایه سار عشق ، همدلی ، محبت ، وفاداری و صداقت و به دور از هر گونه حسادت و انتقاد ، خواهند توانست روزهایی سرشار از شادکامی و صمیمیت را با هم سپری سازند و خاطرات خوب با هم بودن ، در افکار و زندگیشان نقش بندد و جاویدان بماند .

منبع : فقط عروس داماد ها بخوانند . تالیف محمدرضا قربان زاده .

عقدونه بزرگترین بانک اطلاعاتی مجموعه های تشریفاتی مشهد .
بهترین تالار در مشهد ، زیباترین باغ تالار در مشهد ، مجلل ترین هتل تالار در مشهد ، با شکوه ترین باغسرا در مشهد و همچنین حرفه ای ترین آتلیه در مشهد را از ما بخواهید .
عقدونه برندی نو با ایده های متفاوت .